هر روز بهتر می شویم، اگر روحیه و امید داشته باشیم. (روزنوشتهای سید محمد اعظمی نژاد)
کارگاه آموزشی چالش رهبری
یکشنبه 1395/05/31 ساعت 09:36 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست سید محمد اعظمی نژاد | ( دیدگاه ها )


این کارگاه چه ارزش هایی برای سازمان شما ایجاد می کند؟ 

  • درک شایستگی های رهبری سازمانی 
  • ارزیابی با پرسشنامه LPI و دریافت گزارش بازخورد 
  • برنامه ریزی برای توسعه فردی رهبران 
  • تسهیم تجارب رهبری فراگیران

تسهیل  گر کارگاه: سید محمد اعظمی نژاد (خلاصه رزومه)

سطح فراگیران: سطوح مدیریتی و سرپرستی سازمان 

تعداد فراگیران: 20 ~ 25 نفر 

اهداف مهم کارگاه آموزشی:

مدت زمان کارگاه: 16 ساعت (به صورت 2 روز کامل یا 4 نیم روز) 

محل برگزاری: محل کارفرما

اهداف مهم کارگاه آموزشی:

       ایجاد آمادگی برای نقش های آینده

       پر کردن مجدد شکاف های مهارتی کلیدی

       اجرای برنامه های آموزش و توسعه مبتنی بر شایستگی برای مدیران در سطوح عملیاتی، میانی و عالی

 

نتایج این برنامه:

در نتیجه مشارکت فعالانه شما در این برنامه، قادر خواهید شد:

1-      با پنج رویه رهبری الگو که توسط تحقیقات کوزس و پوسنر در طی بیست سال تحقیق شناسایی شده اند، آشنا شوید.

2-      با شیوه کاربرد پنج شایستگی متمایز برای رهبری تان در سازمان آشنا شوید.

3-      شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، مبتنی بر بازخورد معتبر از ال.پی.آی

4-      انتخاب اقداماتی که می خواهید توانایی رهبری شما را افزایش دهد.

5-      تعهد به چند اقدام که در طی یک ماه بعد تبدیل به رهبری بهتر شوید. 

6-      بررسی دروس آموخته درباره تجربیات شما در محیط کار شرکت.

 

در برنامه چالش رهبری درباره سؤالاتی از قبیل موارد زیر بحث خواهد شد: 

1-      ارزش هایی که باید اعمالم را به عنوان یک رهبر راهنمایی کنند چه هستند؟

2-      چگونه به بهترین وجه الگویی برای دیگران شوم؟

3-      چگونه در شرایط بسیار غیر قابل پیش بینی چشم انداز آینده را ترسیم کنم؟

4-      چگونه توانایی ام را برای ترغیب دیگران نسبت به یک هدف مشترک بهبود دهم؟

5-      چگونه محیطی ایجاد کنم که نوآوری و خطر پذیری را تشویق کند؟

6-      چگونه تیمی منسجم و با روحیه تشکیل دهم؟

7-      چگونه قدرت و اطلاعات را تسهیم کنم، ضمن این که پاسخگویی حفظ شود؟

8-      چگونه شادی بیشتر و جشن گرفتن را در تلاش هایمان قرار دهیم؟

9-      منبع اعتماد به نفس مورد نیاز برای هدایت دیگران چیست؟

10-     چگونه بهبود توانایی رهبری ام را شروع کنم؟

 

مخاطبان:

       مدیران و کارآفرینان 

       مدیران پروژه

       کارشناسان تصمیم ساز

       همه کسانی که تصمیم به رهبری بهتر دارند.

       و هر کسی که این متن را می خواند ، که یعنی اهل تفکر و برنامه ریزی است و رشد علمی ، برایش اهمیت دارد . 


اهداف مهم کارگاه آموزشی:

       ایجاد آمادگی برای نقش های آینده

       پر کردن مجدد شکاف های مهارتی کلیدی

       اجرای برنامه های آموزش و توسعه مبتنی بر شایستگی برای مدیران در سطوح عملیاتی، میانی و عالی

 

نتایج این برنامه:

در نتیجه مشارکت فعالانه شما در این برنامه، قادر خواهید شد:

1-      با پنج رویه رهبری الگو که توسط تحقیقات کوزس و پوسنر در طی بیست سال تحقیق شناسایی شده اند، آشنا شوید.

2-      با شیوه کاربرد پنج شایستگی متمایز برای رهبری تان در سازمان آشنا شوید.

3-      شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود، مبتنی بر بازخورد معتبر از ال.پی.آی

4-      انتخاب اقداماتی که می خواهید توانایی رهبری شما را افزایش دهد.

5-      تعهد به چند اقدام که در طی یک ماه بعد تبدیل به رهبری بهتر شوید. 

6-      بررسی دروس آموخته درباره تجربیات شما در محیط کار شرکت.

 

در برنامه چالش رهبری درباره سؤالاتی از قبیل موارد زیر بحث خواهد شد: 

1-      ارزش هایی که باید اعمالم را به عنوان یک رهبر راهنمایی کنند چه هستند؟

2-      چگونه به بهترین وجه الگویی برای دیگران شوم؟

3-      چگونه در شرایط بسیار غیر قابل پیش بینی چشم انداز آینده را ترسیم کنم؟

4-      چگونه توانایی ام را برای ترغیب دیگران نسبت به یک هدف مشترک بهبود دهم؟

5-      چگونه محیطی ایجاد کنم که نوآوری و خطر پذیری را تشویق کند؟

6-      چگونه تیمی منسجم و با روحیه تشکیل دهم؟

7-      چگونه قدرت و اطلاعات را تسهیم کنم، ضمن این که پاسخگویی حفظ شود؟

8-      چگونه شادی بیشتر و جشن گرفتن را در تلاش هایمان قرار دهیم؟

9-      منبع اعتماد به نفس مورد نیاز برای هدایت دیگران چیست؟

10-     چگونه بهبود توانایی رهبری ام را شروع کنم؟

 

مخاطبان:

       مدیران و کارآفرینان 

       مدیران پروژه

       کارشناسان تصمیم ساز

       همه کسانی که تصمیم به رهبری بهتر دارند.

       و هر کسی که این متن را می خواند ، که یعنی اهل تفکر و برنامه ریزی است و رشد علمی ، برایش اهمیت دارد . 

نحوه ثبت نام
برای هماهنگی، ثبت نام و رزرو کلاس ها می توانید از طریق کانال های ارتباطی زیر اقدام نمایید: 

* mail:   azaminejad@gmail.com 

(   Cell:      +98 (912) 2101611







راهکارهایی برای تعیین بودجه بازاریابی
یکشنبه 1395/05/31 ساعت 07:38 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست سید محمد اعظمی نژاد | ( نظرات )

روزنامه دنیای اقتصاد -یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

* سیدمحمد اعظمی‌نژاد

* رئیس کمیته آموزش و پژوهش-انجمن مدیریت ایران

منبع: smallfuel

برای اغلب شرکت‌ها پاسخ به این پرسش که باید چقدر پول صرف بازاریابی خود کنند، بسیار دشوار است و در بیشتر مواقع مدیران بنگاه‌ها دچار سردرگمی، تردید و ابهام از درستی میزان بودجه‌ای هستند که هرسال برای فعالیت‌های بازاریابی شرکت خود اختصاص می‌دهند.

چرا تعیین بودجه در بازاریابی مهم است؟‌

فعالیت‌های بازاریابی در هر سازمان شباهت زیادی به فرآیند کاشت بذر، نگهداری و مراقبت از آن و در نهایت در برداشت میوه دارد. اگر مدیران یک شرکت بتوانند بودجه مناسبی برای مجموعه فعالیت‌های یکپارچه بازاریابی در سازمان خود اختصاص دهند، می‌توانند انتظار داشته باشند که سرمایه‌گذاری آنها به نتیجه‌ای مطلوب و مناسب منجر می‌شود. بنابراین اجازه دهید راهکارها و روش‌های متداول تعیین بودجه در بازاریابی را مرور کنیم:

روش اول-درصدی از درآمد ناخالص را به بودجه اختصاص دهید. یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای تعیین بودجه در بازاریابی‌، ‌اختصاص درصد مشخصی از درآمد شرکت است. اینکه چه درصدی از درآمد باید به‌عنوان بودجه سازمان تعلق گیرد به اندازه کسب‌وکار بستگی مستقیم دارد. این درصد برای کسب‌وکارهای بزرگ بین 5 تا 10 درصد در نظر گرفته می‌شود. درحالی‌که برای کسب‌وکارهای کوچک حتی تا 20 درصد از درآمد خالص را می‌توان به بودجه بازاریابی اختصاص داد اما این درصد برای کسب‌وکارهای بسیار بزرگ بین 2 تا 5 درصد پیشنهاد شده است. البته بدیهی است، بهترین عدد برای کسب‌وکار می‌تواند به صورت آزمون و خطا به‌طور دقیق‌تر محاسبه شود. از مزایای این روش فهم بسیار آسان آن است و به‌ویژه اینکه می‌توان از مانور دادن در کمپین‌های تبلیغاتی و رویدادهای بازاریابی به خوبی استفاده کرد.اما شاید تنها عیب این روش غیر دقیق بودن آن است به‌ویژه برای کسب‌وکارهای جدید و کوچک که اطمینان از کسب درآمد در آنها قطعی نیست، استفاده از این روش ممکن است آنها را با چالش‌های مالی روبه‌رو کند.

 

روش دوم-درصدی از سود خالص را به بودجه بازاریابی اختصاص دهید. مشابه محاسبه بودجه بازاریابی از روش درصدی از درآمد، می‌توانید با استفاده از این روش درصد مشخصی از میزان سود خالص خود را به این کار اختصاص دهید. این روش نسبت به روش قبلی کمی تهاجمی‌تر است چرا که در اینجا کلیه هزینه‌ها را در نظر گرفته و از محاسبات خود خارج می‌کنید. اینکه چه درصدی از سود خالص را برای بودجه اختصاص دهید، به‌طور کامل به روش قبلی شباهت دارد. این روش نیز از راهکارهای سودمند برای تعیین بودجه بازاریابی است و البته از روش قبلی به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی که حاشیه سود مشخصی دارند، کاربردی‌تر است اما این روش نیز مانند روش قبلی خیلی دقیق نیست و تخمینی است.

 

روش سوم-هرچه قدر استطاعت مالی اجازه می‌دهد، بودجه اختصاص دهید! در دنیای پرسرعت کسب‌وکار امروزی، این روش قطعا یکی از روش‌های محبوب در تعیین بودجه بازاریابی است. در این روش به عنوان مدیر یک بنگاه اقتصادی می‌توانید بخشی از سرمایه مازاد خود را که هیچ تاثیری بر فرآیند روزمره کسب‌وکار ندارد، به بودجه بازاریابی اختصاص دهید. در این صورت با خیال راحت می‌توانید فرآیند بازاریابی را دنبال کنید، چرا که حتی اگر بازاریابی با شکست مواجه شود هیچ تاثیر مستقیمی بر کسب‌وکار نخواهد داشت. این روش، اقدامی تهاجمی در تعیین بودجه بازاریابی به شمار می‌آید و ممکن است به موفقیت‌های بزرگی در اقدامات بازاریابی دستیابی پیدا کنید. اما روشی خطرناک برای کسب‌وکارهای کوچک است چون ممکن است ادامه فعالیت و حیات آنها را با چالش روبه‌رو کند.

 

روش چهارم-به اندازه یک تار مو از رقبا بیشتر بودجه خرج کنید!‌ این روش اصل ساده‌ای دارد:‌بررسی کنید رقبا چه اقداماتی برای بازاریابی انجام می‌دهند و فقط به اندازه یک تار مو از آنها بیشتر اقدام کنید!‌ البته این راهکار در ظاهر بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما کسب اطلاعات محرمانه رقبا درباره برنامه‌های بازاریابی در بسیاری موارد می‌تواند بسیار دشوار باشد، چراکه ممکن است بسیاری از اقدامات رقیب قابل رویت نباشد. با این وجود اگر بتوانید اطلاعات تخمینی بودجه رقبای خود به‌دست آورید این روش مفید و مطمئن برای تعیین بودجه بازاریابی خواهد بود.

 

روش پنجم-رشد مورد نظر تعداد مشتریان. این روش یکی از راهکارهای عالی برای تعیین بودجه بازاریابی است، البته به شرطی که بتوانید برای تعداد مشتریان مورد نظر خود هدف‌گذاری کنید. یکی از اطلاعات مهم مورد نیاز در این روش، آن است که به صورت تخمینی درآمد حاصل از جذب یک مشتری جدید را بدانید. درصد مشخصی از حاصل ضرب میزان درآمد حاصل از هر مشتری ضربدر تعداد هدف مشتریان به آسانی میزان بودجه بازاریابی را ارائه می‌کند. از مزیت‌های این روش دقیق‌تر بودن آن نسبت به روش‌های قبلی است، اما استفاده از این روش نیاز به محاسبه دقیق میزان سود حاصل از مشتری دارد که ممکن است شما را دچار چالش کند.

 

روش ششم-اصلا بودجه‌ای به بازاریابی اختصاص ندهید، ‌از ابزارهای رایگان استفاده کنید!‌ ممکن است این ایده نیز جالب باشد چرا که بسیاری از این روش برای بازاریابی استفاده می‌کنند. البته به‌طور قطعی نمی‌توان از واژه «رایگان» استفاده کرد، ‌چرا که حداقل منابع مورد نیاز برای انجام بازاریابی اختصاص وقت و اینترنت برای این کار است. مزیت این روش در شکل ظاهری رایگان بودن است اما باید پذیرفت گاهی خساست، می‌تواند پیامد ایجاد هزینه‌های بسیار زیاد بعدی را برای سازمان داشته باشد.

به خاطر داشته باشید، اینکه از چه روشی برای تعیین بودجه بازاریابی استفاده می‌کنید به سطح آمادگی و بلوغ و ریسک‌پذیری بنگاه اقتصادی شما بستگی دارد اما مهم‌تر از روش انتخابی آن است فرصت‌های طلایی برای اقدامات بازاریابی را ازدست ندهید و از همین امروز برنامه‌ریزی برای اقدام را آغاز کنید.




پیامی تاثیرگذار
سه شنبه 1395/05/26 ساعت 08:58 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست سید محمد اعظمی نژاد | ( دیدگاه ها )

پیام کارلین الکساندر برای حمید سوریان بسیار تاثیرگذار است : 
1-همدلی ارتباطی به مرزهای جغرافیایی و خیلی چیزهای دیگر ندارد! 
2- یکی از برندگان بزرگ جهان، اظهار می کند که خدا سخت ترین موانع را بر سر قوی ترین بندگان خود قرار می دهد. 
3- حتی ممکن است شایسته ترین افراد نیز دچار شکست شوند، اما هرگز نباید ناامید شد.


میلاد با سعادت امام رضا مبارك...
یکشنبه 1395/05/24 ساعت 08:25 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست سید محمد اعظمی نژاد | ( نظرات )

تجربه فروشنده سمج و خریدار بی میل!
چهارشنبه 1395/05/20 ساعت 10:24 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست سید محمد اعظمی نژاد | ( نظرات )
چندی پیش در یکی از خیابان تهران در داخل خودرو شخصی، منتظر بودم. ذهنم به شدت متمرکز موضوعی بود و دوست نداشتم هیچ چیزی موجب اختلال در فرایند حل ذهنی مساله شود. اما ناگهان مردی با لهجه شیرینی سر خود را با چند ادکلن تقلبی داخل خودرو کرد. 
او با قیمت هر ادکلن 200 هزار تومان برای فروش آغاز کرد. چرخه باطلی بود فروشنده به طور مستمر اصرار بر فروش داشت و خریدار امتناع کامل! 
مرد جوان از هر روشی برای اغوا کردن من استفاده کرد! از اینکه این معامله اولین فروش روز و به اصطلاح اولین دشت او است، بعد وارد فضای عاطفی شد که گرسنه است و غریب! پس از آن وارد فضای تهدید شد که اگر خرید نکنی حرف یک مرد را شهید کرده ای! خلانصه به قول جماعت بازاریاب در مولفه Promotion سنگ تمام گذاشت. 
اما او بسیار بدشانس بود. 
چون با وجود اینکه در مولفه Price نیز تیر خلاص را به خود و من وارد کرد اما بازهم نتیجه نگرفت. او حاضر شد از قیمت اولیه هر ادکلن 200 هزار تومان، همان ادکلن را به بهای 10 هزار تومان بفروشد. 
اما عدم آمادگی ذهنی و عدم نیاز(چون من هرگز عطر و ادکلن تقلبی خریداری نمی کنم) و خیلی عوامل دیگر او را با شکست مواجه کرد. 
باید اعتراف کنم در دقایقی از این کارزار نزدیک بود برای اینکه از شر فروشنده خلاص شوم به این خرید تسلیم شوم! 
جالب تر اینکه در چند قدمی من او موفق شد در کمتر از 3 دقیقه همان ادکلن را به فردی با قیمت 100 هزار تومان بفروشد و این نشان می دهد که رفتار مصرف مشتریان برای این قشر بسیار مطالعه شده و شناخته شده است. آنها می دانند که طیف وسیعی از مردم عامی بدون مطالعه حاضرند گول واژه تخفیف را بخورند. در حالیکه فکر می کنم قیمت تمام شده هر ادکلن برای این فرد زیر 10 هزار تومان است. 
البته در این فرایند احتمالا ارزش افزوده ای به خریدار اضافه نمی شود اما سود هنگفتی به جیب فروشنده وارد می شود! 



 
نظر سنجی
به نظر شما نقش هریک از ما برای بهبود کیفیت زندگی خود در کشور چقدر است؟





دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

Instagram