هر روز بهتر می شویم، اگر روحیه و امید داشته باشیم. (روزنوشتهای سید محمد اعظمی نژاد)
خطر جدی ابتلا سندرم FOMO
شنبه 1396/03/6 ساعت 08:29 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست سید محمد اعظمی نژاد | ( دیدكاه ها )
آمار و ارقام استفاده از تلفن های همراه هوشمند حیرت آور است. در نظرسنجی كه به تازگی از مردم آمریكا انجام شده است،‌ نتایج این نظرسنجی نشان می دهد كه یش از پنجاه درصد افراد هر روز صبح با آشفتگی برای چك كردن پیام های تلفن همراه خود از خواب بر می خیزند و به طور متوسط هر فرد در طول روز حدود 2600 دفعه و بیش از 145 دقیقه به از تلفن همراه خود استفاده می كند. جالب است بدانید ركورد بیشترین میزان استفاده در روز 5427 دفعه مراجعه و حدود 225 دقیقه در روز می باشد.
اما پرسش بسیار جدی مطرح است!‌ با این میزان استفاده از گوشی تلفن همراه، هر یك از ما موفق به درآمدزایی،‌كسب و كار و تولید ارزش برای خود و جامعه می شویم یا اینكه وقت، انرژی و منابع خود را بابت تقریبا"‌ «هیچ!» از دست می دهیم؟!‌
اگر پاسخ ما به این پرسش هیچ!(یا تقریبا هیچ)‌ باشد، ممكن است هریك از ما دچار سندرم FOMO-FEAR OF MISSING OUT یا سندرم از دست دادن پست های ارسالی در شبكه های مجازی شده باشیم. 
این سندرم در جامعه (به ویژه در جامعه ایرانی كه درصد زیادی از مردم نه با هدف كسب و كار و كارآفرینی كه با انگیزه تخلیه هیجانات و اطلاع از آخرین خبرهای اجتماعی و سیاسی در شبكه های اجتماعی حضور دارند)‌می تواند بسیار بحرانی و خطرناك باشد. 
خیلی كار دشواری نیست كافی است در یك مهمانی،‌ در یك رستوران،‌ در یك كافی شاپ و هر جای دیگر به رفتار افراد و نحوه میزان استفاده آنها از گوشی همراه شان توجه كنید. تقریبا همه ما در شرف ابتلا به سندرم FOMO هستیم!‌
اما باید چه كار كنیم:
1- بیایید قبول كنیم كه مشكل داریم!‌ با بپذیریم همه ما با شدت و ضعفی به سندرم FOMO و مساله مراجعه مستمر به گوشی همراه مبتلا هستیم. اگر شما جز آن دسته از افراد هستید به طور مرتب از تلگرام خود به اینستاكرام سرك می كشید،‌ در این موضوع تردید نكنید!‌
باید بپذیریم این رفتار علاوه بر ایجاد اضطراب،‌ موجب اتلاف منابع زمانی و مالی ما می شود. 
2- در پایان هر شب پنج نكته مهمی كه از شبكه های اجتماعی آموخته اید یادداشت كنید. دقت كنید كه چه آموزه های مالی،‌ درآمدزایی و یا اخلاقی از شبكه های اجتماعی(با ذكر نام كانال و مرجع)‌ داشته اید. این موضوع باعث می شود كه هر شب به فهرستی خنده دار به دست آورید و خواهید دید بسیاری از كانال ها و گروه ها در شبكه های اجتماعی ارزش عضویت و سركشی ندارند. 
3-برای استفاده و مراجعه به شبكه های اجتماعی برنامه ریزی كنید. اگر حضور شما در شبكه های اجتماعی بدون هدف و برنامه ای برای بازاریابی است و تنها با هدف چك كردن كانالها و گروه ها است. حضور خود در شبكه های اجتماعی را برنامه ریزی كنید. 
می توانید با اعضای خانواده خود قرار بگذارید كه پیام های مهم را از طریق whatsapp (كه در ایران كم استفاده است) ارسال كنند تا حتما پیام آنها را ببینید. 
4-زمان حضور خود در شبكه های اجتماعی محدود كنید. بررسی ها نشان میدهد كه هر فرد تقریبا هر شش یكباری كه به گوشی خود سر می زند،‌یكبار به شبكه های اجتماعی مراجعه می كند و در اغلب زمان حضور در شبكه های اجتماعی را گم می كند. سعی كنید حداكثر مراجعه شما به شبكه های اجتماعی 10 دقیقه باشد. 
5- تعاملات انسانی را جایگزین تلفن همراه نمایید. سعی كنید حداقل یكبار در روز زمانی را برای تعاملات رو دو رو با یك دوست،‌ همكار اختصاص دهید و به طور كامل در آن زمان تلفن همراه را كنار بگذارید. در این زمان می توانید دریابید كه حال از هریك از ما در تعاملات واقعی چقدر از تعاملات و ارتباطات مجازی بهتر است. 
زندگی بهتر،‌دقیقا انتخابی است كه هر یك از ما انجام می دهیم. امیدوارم همیشه شاد،‌موثر و رهبر باشید. 
سید محمد اعظمی نژاد 
تهران-خرداد 96 
پی نوشت:‌بخشی از این نوشتار از سایت entrepreneur برداشت شده است. 

می توانید دیدگاه خود را بنویسید
adrienMccaie.jimdo.com شنبه 1396/05/21 01:34 ق.ظ
Just want to say your article is as astounding. The clearness to your put up is simply great and i can suppose you are a
professional on this subject. Fine with your permission allow me to grab your feed to stay updated with imminent post.
Thanks 1,000,000 and please carry on the enjoyable work.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
نظر سنجی
به نظر شما نقش هریک از ما برای بهبود کیفیت زندگی خود در کشور چقدر است؟





دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :

Instagram